Нове измене у систему електронских фактура - 1. март 2023

НОВЕ ИЗМЕНЕ У СИСТЕМУ ЕЛЕКТРОНСКИХ ФАКТУРА – ВЕРЗИЈА 3.2

Министарство финансија је 28. фебруара и 1. марта 2023. на сајту efaktura.gov.rs објавило да су извршене нове измене у систему електронских фактура и објављено је Ажурирано техничко упутство – верзија од 28.2.2023.

Ове измене су у демо верзији доступне од 1. марта 2023. год. Након тога биће уграђене и у продукциону верзију система.

Дана 28. фебруара 2023. год. објављено је обавештење да се на демо окружењу система електронских фактура од 1. марта 2023. године укида слање e-mail нотификација корисницима.Корисник има опцију да накнадно укључи e-mail нотификације уколико су му потребне у секцији Подешавања – API менаџмент.

Након тога на истом сајту 1. марта 2023. обављено је да су извршене нове измене и допуне у СЕФ у оквиру ажурирања 3.2 које су такође од 1. марта 2023. год. доступне у демо окружењу. Накнадно ће и ове измене бити пренете у продукциону верзију.

У документу МФИН који објашњава детаље нове исправке 3.2 наведено је да се ради о следећим изменама:

  • Додата је могућност уноса вредности за заокруживање износа фактуре на форми фактуре. 
  • Матични број више није обавезан податак у профилу компаније.
  • Измењено је трајање позивног линка на 14 дана.
  • Измењена је логика слања обавештења путем мејла За критичне операције (сторнирање фактуре и ручно одбијање фактура)слаће се обавештење тренутно, док ће за остале измене бити слато периодично  обавештење са листомизмена.

Поред наведеног извршене су и следеће исправке у систему:

  1. Онемогућено је да се преко АПИ сервиса субјектима јавног сектора могу послати књижноодобрење и књижно задужење без "Број уговора" и "Број оквирног споразума" и "Број наруџбенице".
  2. Омогућено да корисникносилац јавних набавкипреузме прилог фактуре.
  3. Исправљен опис у swagger документацији за АПИ методу:/api/publicApi/vat-recording/individual
  4. Омогућено отказивање фактуре у статусу "Нова".
  5. Измењен редослед верзијана прегледу појединачне евиденције ПДВ од најновије ка најстаријој.
  6. На збирној евиденцији ПДВ омогућено извршење даљих акција након што што корисник  одабере опцију ”Сачувај корекцију” и притом унесе број збирне ПДВ евиденције који већ постоји у систему.
  7. Код појединачне евиденције ПДВ исправљена логика код приказивања поља "Право на одбитак ПДВ" при промени смера документа.
  8. Код појединачне евиденције ПДВ и збирне евиденције ПДВ додата порука грешке у случају да "Број обрачуна" није јединствен.
  9. На АПИ сервису је исправљена порука грешке код Појединачних пријава ПДВ за поље "Описпромета" када корисник унесе више од 2000 карактера.
  10. На страници "Компанија" омогућен приказ података на форми, у случају поновног учитавања странице и освежавања података.
  11. Исправљени преводи на страници Подешавања документа за поља ”Бројач”, ”Префикс броја”, ”Суфикс броја” и ”Валута”.
  12. Додата валидациона грешка у случају отпремања авансне фактуре на којој је постављен датум доспећа.
  13. У случају слања авансне фактуре без датума плаћања додата је одговарајућа порука грешке.
  14. У случају покушаја отпремања XML датотеке додата је одговарајућа порука грешке уколико корисник није одабрао датотеку.
  15. У случају додавања емаил адресе код додавања новог ЦРФ администратора, додата је одговарајућа порука грешке у случајуда је невалидна емаил адреса.
  16. У случају отпремања XML датотеке која садржи опис поризвода дужи од 2000 карактера, додатаје одговарајућа порука грешке.
  17. Исправљена функционалност при покушају слања фактуре у ЦРФ преко АПИ сервиса кориснику чије фактуреније потребно регистровати у ЦРФ-у на начинда се не формира фактурау статусу нацрт”.
  18. Омогућено да се види историја приликом архивирања фактура од стране информационог посредника.
  19. Исправљена укупна вредност на листи излазних и улазних фактура на начин да калкулација узима у обзир авансна плаћања са фактура.
  20. Додата валидација да уколико се на коначном рачуну дода аванс без износа, мора се дефинисати бар један износ искоришћеног аванса, у супротном излази валидациона грешка.
  21. Исправљена валидациона грешка за број рачуна банке на страници подешавања компаније уколико се унесе број рачуна дужи од 35 карактера.
  22. При промени компаније освежава се број улазних докумената на командној табли.
  23. Уколико је прималац фактуре субјект јавног сектора типа 7 уклоњена је валидација да је неопходно унетиједан од података (Број уговора, Број наруџбенице, Број оквирног споразума).
  24. Онемогућено повезивање више фактура из претходног периода које имају исти број са књижним одобрењем и књижним задужењем.
  25. Приликом креирања књижног одобрења и књижног задужења где се на страни примаоца налазе субјекти јавног сектора омогућено је додавање више повезаних докумената који нису послати путем СЕФ-а (документа из претходног периода).
  26. Исправљен проблем при сортирању улазних докумената по износу.
  27. Исправљена валидациона грешка на форми фактуре уколико се унесе неисправан проценат ПДВ-а на излазној фактури.
  28. При креирању фактуре путем АПИ сервиса у случају да ставка фактуре има назив дужине више од 2000 карактера приказаће се одговарајућа порука гређе неће се креирати нови документ у статусу ”Нова”.
  29. Исправљен проблем при погрешном приказу јединице мере на форми фактуре у случају кадапошиљалац наведе ”Ком” а систем прикаже ”kwh”.
  30. Исправљен приказ наводника у емаил обавештењима.
  31. Исправљена валидациона грешка при покушају додавања постојећег контакта.
  32. Исправљено повезивање авансних фактура са коначним рачуном за фактуре послате путем АПИ сервиса.
  33. Додате недостајуће валуте -VEF, XAG, XAU, XBA, XBB, XBC, XBD, XPT and XTS.
  34. Извршена је исправка на начин да приказ адресе примаоца фактуре на форми фактуре користи податке о привредном субјекту из профила компаније уместо из адресе контакта.
  35. Додат линк за Политику приватности на страници за регистровање на основу позива.
  36. Исправљен tooltip за приказивање описа разлога ослобођења од ПДВ-а када се одабере Ћирилица.
  37. У одељку ”АПИ Менаџмент” додато поље за унос ендпоинта за пријем нотификација намењени носиоцима јавних набавки.
  38. Омогућено да се у екстензији уместо "InvoicedPrepaymentAmmountType" користи "InvoicedPrepaymentAmountType" (могу се користити обе верзије).
  39. Уклоњена лабела из ПДФ приказафактуре за број телефона ако број телефонаније унет.
  40. Унапређен приказ броја фактуре са странепримаоца у случају предугачког податка.
  41. Исправљен приказ статуса на појединачној и збирној евиденцији ПДВ на начин да се прикаже боја статуса.
  42. Исправљен проблем при одабиру филтераса статусом "Нацрт" на излазним фактурама.
  43. Измењен назив акције "Сачувај" на страници за АПИ менаџмент.
  44. На страници за преглед корисника исправљене поруке грешака за истекли верификациони линки за неактиван кориснички налог.
  45. Исправљена порука грешке при покушају регистрације ЦРФ администратора коришћењем постојећег корисничког имена.
  46. Омогућено освежавање информације приликом додавања новог ЦРФ администратора.
  47. Када компанија има одабраног Информационог посредника уклоњена могућност коришћења акције "Освежи податке" из надлежних институација.
  48. Исправљен је погрешан приказ датума плаћања и датума промета код појединачне ПДВ евиденције путем АПИ сервиса.
  49. Исправљена порука грешке приликом слања фактуре преко АПИ сервиса и отпремањем XML датотеке, уколико недостаје ИД код вредности PartyTaxSheme.
  50. Исправљен бројач фактура и укупан износ на листи фактура када се селектује више фактура са различитим валутама на начин да се приказују исправне вредности.
  51. Отклоњена грешка приликом попуњавања поља ”шифра” при додавању новог производа у регистру роба и услуга на начин да је дугме ”Додај производ” видљиво.
  52. Отклоњена грешка при додавању пореске категорије на начин да је пореска категорија видљива у детаљном приказу документа након слања документа.
  53. За улазне фактуре код субјеката јавног сектора склоњени статуси "Подсетник послат" и "Поново  обавештени".
  54. Исправљена порука грешке у случају да је фактура у статусу "Нацрт" и уради се освежавање  контакта за примаоца фактуре.
  55. Онемогућено да се изабере више пута иста порескакатегорија на документу.
  56. Унапређена логика детекције конкурентног едитовања исте фактуре из различитих browser-а.
  57. Измењена порука грешке при слању појединачне евиденције ПДВ-а путем АПИ сервиса у  случају негативних износа.
  58. Омогућено је сторнирање документа регистрованог на ЦРФ у случају да је обавеза ручно  отказана на ЦРФ-у.