Нове измене у систему електронских фактура - 1. март 2023
НОВЕ ИЗМЕНЕ У СИСТЕМУ ЕЛЕКТРОНСКИХ ФАКТУРА – ВЕРЗИЈА 3.2
Министарство финансија је 28. фебруара и 1. марта 2023. на сајту efaktura.gov.rs објавило да су извршене нове измене у систему електронских фактура и објављено је Ажурирано техничко упутство – верзија од 28.2.2023.
Ове измене су у демо верзији доступне од 1. марта 2023. год. Након тога биће уграђене и у продукциону верзију система.
Дана 28. фебруара 2023. год. објављено је обавештење да се на демо окружењу система електронских фактура од 1. марта 2023. године укида слање e-mail нотификација корисницима.Корисник има опцију да накнадно укључи e-mail нотификације уколико су му потребне у секцији Подешавања – API менаџмент.
Након тога на истом сајту 1. марта 2023. обављено је да су извршене нове измене и допуне у СЕФ у оквиру ажурирања 3.2 које су такође од 1. марта 2023. год. доступне у демо окружењу. Накнадно ће и ове измене бити пренете у продукциону верзију.
У документу МФИН који објашњава детаље нове исправке 3.2 наведено је да се ради о следећим изменама:
- Додата је могућност уноса вредности за заокруживање износа фактуре на форми фактуре.
- Матични број више није обавезан податак у профилу компаније.
- Измењено је трајање позивног линка на 14 дана.
- Измењена је логика слања обавештења путем мејла За критичне операције (сторнирање фактуре и ручно одбијање фактура)слаће се обавештење тренутно, док ће за остале измене бити слато периодично обавештење са листомизмена.
Поред наведеног извршене су и следеће исправке у систему:
- Онемогућено је да се преко АПИ сервиса субјектима јавног сектора могу послати књижноодобрење и књижно задужење без "Број уговора" и "Број оквирног споразума" и "Број наруџбенице".
- Омогућено да корисникносилац јавних набавкипреузме прилог фактуре.
- Исправљен опис у swagger документацији за АПИ методу:/api/publicApi/vat-recording/individual
- Омогућено отказивање фактуре у статусу "Нова".
- Измењен редослед верзијана прегледу појединачне евиденције ПДВ од најновије ка најстаријој.
- На збирној евиденцији ПДВ омогућено извршење даљих акција након што што корисник одабере опцију ”Сачувај корекцију” и притом унесе број збирне ПДВ евиденције који већ постоји у систему.
- Код појединачне евиденције ПДВ исправљена логика код приказивања поља "Право на одбитак ПДВ" при промени смера документа.
- Код појединачне евиденције ПДВ и збирне евиденције ПДВ додата порука грешке у случају да "Број обрачуна" није јединствен.
- На АПИ сервису је исправљена порука грешке код Појединачних пријава ПДВ за поље "Описпромета" када корисник унесе више од 2000 карактера.
- На страници "Компанија" омогућен приказ података на форми, у случају поновног учитавања странице и освежавања података.
- Исправљени преводи на страници Подешавања документа за поља ”Бројач”, ”Префикс броја”, ”Суфикс броја” и ”Валута”.
- Додата валидациона грешка у случају отпремања авансне фактуре на којој је постављен датум доспећа.
- У случају слања авансне фактуре без датума плаћања додата је одговарајућа порука грешке.
- У случају покушаја отпремања XML датотеке додата је одговарајућа порука грешке уколико корисник није одабрао датотеку.
- У случају додавања емаил адресе код додавања новог ЦРФ администратора, додата је одговарајућа порука грешке у случајуда је невалидна емаил адреса.
- У случају отпремања XML датотеке која садржи опис поризвода дужи од 2000 карактера, додатаје одговарајућа порука грешке.
- Исправљена функционалност при покушају слања фактуре у ЦРФ преко АПИ сервиса кориснику чије фактуреније потребно регистровати у ЦРФ-у на начинда се не формира фактурау статусу нацрт”.
- Омогућено да се види историја приликом архивирања фактура од стране информационог посредника.
- Исправљена укупна вредност на листи излазних и улазних фактура на начин да калкулација узима у обзир авансна плаћања са фактура.
- Додата валидација да уколико се на коначном рачуну дода аванс без износа, мора се дефинисати бар један износ искоришћеног аванса, у супротном излази валидациона грешка.
- Исправљена валидациона грешка за број рачуна банке на страници подешавања компаније уколико се унесе број рачуна дужи од 35 карактера.
- При промени компаније освежава се број улазних докумената на командној табли.
- Уколико је прималац фактуре субјект јавног сектора типа 7 уклоњена је валидација да је неопходно унетиједан од података (Број уговора, Број наруџбенице, Број оквирног споразума).
- Онемогућено повезивање више фактура из претходног периода које имају исти број са књижним одобрењем и књижним задужењем.
- Приликом креирања књижног одобрења и књижног задужења где се на страни примаоца налазе субјекти јавног сектора омогућено је додавање више повезаних докумената који нису послати путем СЕФ-а (документа из претходног периода).
- Исправљен проблем при сортирању улазних докумената по износу.
- Исправљена валидациона грешка на форми фактуре уколико се унесе неисправан проценат ПДВ-а на излазној фактури.
- При креирању фактуре путем АПИ сервиса у случају да ставка фактуре има назив дужине више од 2000 карактера приказаће се одговарајућа порука гређе неће се креирати нови документ у статусу ”Нова”.
- Исправљен проблем при погрешном приказу јединице мере на форми фактуре у случају кадапошиљалац наведе ”Ком” а систем прикаже ”kwh”.
- Исправљен приказ наводника у емаил обавештењима.
- Исправљена валидациона грешка при покушају додавања постојећег контакта.
- Исправљено повезивање авансних фактура са коначним рачуном за фактуре послате путем АПИ сервиса.
- Додате недостајуће валуте -VEF, XAG, XAU, XBA, XBB, XBC, XBD, XPT and XTS.
- Извршена је исправка на начин да приказ адресе примаоца фактуре на форми фактуре користи податке о привредном субјекту из профила компаније уместо из адресе контакта.
- Додат линк за Политику приватности на страници за регистровање на основу позива.
- Исправљен tooltip за приказивање описа разлога ослобођења од ПДВ-а када се одабере Ћирилица.
- У одељку ”АПИ Менаџмент” додато поље за унос ендпоинта за пријем нотификација намењени носиоцима јавних набавки.
- Омогућено да се у екстензији уместо "InvoicedPrepaymentAmmountType" користи "InvoicedPrepaymentAmountType" (могу се користити обе верзије).
- Уклоњена лабела из ПДФ приказафактуре за број телефона ако број телефонаније унет.
- Унапређен приказ броја фактуре са странепримаоца у случају предугачког податка.
- Исправљен приказ статуса на појединачној и збирној евиденцији ПДВ на начин да се прикаже боја статуса.
- Исправљен проблем при одабиру филтераса статусом "Нацрт" на излазним фактурама.
- Измењен назив акције "Сачувај" на страници за АПИ менаџмент.
- На страници за преглед корисника исправљене поруке грешака за истекли верификациони линки за неактиван кориснички налог.
- Исправљена порука грешке при покушају регистрације ЦРФ администратора коришћењем постојећег корисничког имена.
- Омогућено освежавање информације приликом додавања новог ЦРФ администратора.
- Када компанија има одабраног Информационог посредника уклоњена могућност коришћења акције "Освежи податке" из надлежних институација.
- Исправљен је погрешан приказ датума плаћања и датума промета код појединачне ПДВ евиденције путем АПИ сервиса.
- Исправљена порука грешке приликом слања фактуре преко АПИ сервиса и отпремањем XML датотеке, уколико недостаје ИД код вредности PartyTaxSheme.
- Исправљен бројач фактура и укупан износ на листи фактура када се селектује више фактура са различитим валутама на начин да се приказују исправне вредности.
- Отклоњена грешка приликом попуњавања поља ”шифра” при додавању новог производа у регистру роба и услуга на начин да је дугме ”Додај производ” видљиво.
- Отклоњена грешка при додавању пореске категорије на начин да је пореска категорија видљива у детаљном приказу документа након слања документа.
- За улазне фактуре код субјеката јавног сектора склоњени статуси "Подсетник послат" и "Поново обавештени".
- Исправљена порука грешке у случају да је фактура у статусу "Нацрт" и уради се освежавање контакта за примаоца фактуре.
- Онемогућено да се изабере више пута иста порескакатегорија на документу.
- Унапређена логика детекције конкурентног едитовања исте фактуре из различитих browser-а.
- Измењена порука грешке при слању појединачне евиденције ПДВ-а путем АПИ сервиса у случају негативних износа.
- Омогућено је сторнирање документа регистрованог на ЦРФ у случају да је обавеза ручно отказана на ЦРФ-у.